اخبار روز

تکمیل بیش از ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری از سوی دولت چهاردهم

تکمیل بیش از ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری از سوی دولت چهاردهم

۰۷:۰۱ ۲۷ تير ۱۴۰۳

ساخت مسکن شهری یکی از اصلی ترین پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده که نقش موثری در خانه دار شدن  اقشار و کم درآمد جامعه داشته است بنابراین باید این سیاست همچنان ادامه یابد تا متقاضیان بتوانند خانه دار شوند.

از سوی دیگر ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی و تدریجی خود می تواند زمینه را برای تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این مناطق فراهم کند تا پروژه‌های که‌ در اختیار بنیاد مسکن است به سرعت ساخته شود.

تامین اراضی لازم و همچنین مردمی سازی یکی دیگر از راهکارهای است که می تواند پروژه‌های مسکونی را با سرعت بیشتری به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برساند.

در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب مسکن شهری حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  تاکنون بیش  ۸۲۰ هزار واحد مسکونی به راه اندازی رسیده است گفت: از این تعداد، ۵۶,۹۸۶ واحد پروژه‌هایی هستند که ما به عنوان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آن مشارکت داشته‌ایم.  

وی ادامه داد: زحمات بسیاری در راستای اجرای این پروژه‌ها انجام شده است، که با برگزاری مراسم بهره‌برداری از آخرین پروژه با کیفیت در همدان، تلاش‌های ما به نتیجه رسیده است.

وی  با اشاره به اینکه  در حال حاضر، ۴۹۲,۰۰۰ واحد مسکونی در شهر‌ها در دست اجرا قرار دارد و ما در مسیر روستایی از سال ۸۴ تا کنون، ۳ میلیون واحد را بازسازی و بازسازی کرده‌ایم گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که حوادث در روستا‌های ما به حدود ۵۴ درصد کاهش یافته است، و هیچ واحدی از این پروژه‌ها هیچ حادثه‌ای نداشته است. 

وی درباره آخرین وضعیت روستایی، سهرابی تصریح کرد:  وزارت راه و شهرسازی با حمایت جدی خود، اعلام کرد که ۳۵۰ میلیون تومان برای پروژه‌های مسکن روستایی ابلاغ شده است، که در کمتر از هفت ماه، ۲۹۰ میلیارد تومان از آن به بانک‌ها ارائه شده و ۱۸۰ هزار قرارداد بسته شده است. 

سهرابی با بیان اینکه همزمان با نرخ تورم در کشور پیشنهاد افزایش میزان تسهیلات را داده ایم گفت: اما باید در این بخش بانک ها همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات را داشته باشند تا زمینه برای تقویت و تولید پروژه‌های مسکنی فراهم شود.

وی اظهار کرد: دولت چهاردهم هم باید برای افزایش تولید مسکن به ویژه در شهرهای کوچک و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اقدامات لازم را انجام دهد تا متقاضیان که در سال های اخیر آورده لازم را پرداخت کرده اند بتوانند  هرچه سریعتر خانه دار شوند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا